• Menu

Escapada “Camí de Cavalls : Etapa 2 – de Es Grau a Favàritx”

Accès

Comença al Km6 de la carretera Me-5, just a l’entrada de Es Grau.

Es Grau
Menorca (Espanya)

El "Camí de Cavalls" és la suma de caminets que donen la volta a Menorca pel perímetre.

És un itinerari fantàstic que et permet gaudir de molta varietat paisatgística, des de penya-segats a platges idíl.liques passant per boscos d'interior o inclús per urbanitzacions.

El seu origen data de l'any 1330 i es va construir per poder defensar la illa front conquestes.

Té una llargada de 185Km i s'ha dividit en 20 etapes. No existeixen refugis, ni zones d'acampada. Tampoc té cap punt d'aigua. El recorregut està perfectament indicat.

L'etapa 2 té una durada de 2h45m (si aneu a bon ritme i no us atureu), una distància de 8,6Km i la dificultat és mitjana-baixa. Es tracta d'un dels trams més bonics del Camí de Cavalls que comunica la zona humida del Parc Natural de s'Albufera des Grau amb el paisatge lunar del Cap de Favàritx. Aquesta etapa es divideix en dos trams :

• 2.1 - de Es Grau a Cala de sa Torreta (1h - 3,6Km) : comença al Km6 de la carretera Me-5 (a l'entrada d'Es Grau). Només heu de seguir les indicacions. Passat el pont, desvieu-vos cap al Mirador, val la pena. Una vegada heu tornat al caminet, passareu per un pinar que us porta fins al final de la Platja d'Es Grau. Ascendiu per la muntanyeta i ja començareu a tenir vistes (de Es Grau, de la Illa d'en Colom...) fins que arribareu a la Cala Tamarells. Girant cap a l'esquerra, en 20 minuts, arribareu a la Cala de sa Torreta.
  • 2.2 - de Cala de sa Torreta a Favàritx (1:45h - 5Km) : endinseu-vos pel bosc fins arribar al sender arenós. Continueu el camí, haureu de creuar dues barreres obertes, fins la Cala Cavaller. D'aquí anirem direcció Cala Morella i continuarem fins la Cala Tortuga (fantàstica). El caminet que surt d'aquesta última us porta directament al Cap de Favàritx (un dels meus raconets preferits de la illa... paisatge lunar i del tot verge).

Recomano que us compreu la guia de Camí de Cavalls de l'editorial Alpina. Hi ha tota la informació rellevant i, sobretot, amb molt detall.

Duració:

Quasi 3 hores, caminant, per trajecte.

Nens

No adequat per nens molt petits. Hi ha trams de baixada o pujada amb pedres.

Animals

Sense problemes.

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *