• Menu

Escapada Volta a l’Encanyissada

Accès

S’accedeix per carretera, en bon estat, fins a la “Casa de Fusta” que hi ha el pàrquing.

Llacuna de l'Escanyissada Poblenou del Delta
Tarragona (Espanya)

La ruta completa és la "Ruta de les Llacunes" que consta en donar la volta a "l'Encanyissada" i a "La Tancada". Jo, per un limitació del temps i per manca de coneixement de la zona, només vaig poder fer la volta a la primera.

La carretera d'accés al punt de sortida de l'excursió, que és la famosa "Casa de Fusta", ja deixa clar que el dia oferirà uns paisatges preciosos. Kilòmetres d'arrossals a banda i banda de la carretera desprenen un lleuger soroll quan son moguts pel vent. Fantàstica la calma que es respira pel camí.

Ja a la "Casa de Fusta" i aparcat el cotxe al pàrquing, és el moment de decidir si voleu fer la volta a peu o en bicicleta. Jo vaig decidir fer-la a peu. Era el meu primer contacte amb el Delta i no em volia perdre ni un detall. Ara bé, la meva recomanació és fer-ho en bicicleta. El camí és súper pla, els detalls els veureu igual i, en canvi, us permetrà anar més ràpid per si voleu arribar a fer la volta a la llacuna de la Tancada. Aquí mateix hi ha servei de lloguer de bicicletes i també de barques.

S'ha d'agafar l'Itinerari de l'Encanyissada (no té pèrdua. Està indicat). En aquest primer tram predomina el canyís a l'esquerra i els camps d'arròs a la dreta. Al fons, la serra del Montsià es perfila nítida. Al final del carril (passats uns 3,9 km) - on habitualment hi pasturen vaques braves - s'ha de girar cap a l'esquerra. Agafar el camí de terra i continuar caminant pel costat de cases que es mostren discretament durant 1,2 km més fins arribar al Mirador de Patrau (km 5,1 del recorregut total). Recomano pujar-hi per gaudir de vistes globals de la llacuna. Continuar pel caminet. Per evitar arribar a la carretera que uneix Sant Carles i Poblenou, agafar un trencall que hi ha a l'esquerra (km. 6,4). Aquest camí finalitza al canal de Sant Pere. Per superar el canal, s'ha de caminar per la carretera 500 metres.

És el moment perfecte per observar la Pantena, que és l'art de pesca fixe amb forma d'embut. Passats 250 metres, s'ha de girar de nou a l'esquerra pel camí de terra que va paral.lel a l'Encanyissada.

Curiós i bonic conèixer al Salva que, amb botes d'aigua fins als genolls, treballa els arrossals amb passió i no dubte en saludar-nos només veure'ns.

Aquest caminet porta al Poblenou del Delta. Recomano fer una aturada per agafar forces de nou i decidir si voleu tornar cap a la "Casa de Fusta" (a 2,7 km) o si es vol continuar cap a la llacuna de "La Tancada" (uns 17 km més).

Aquí és on jo decideixo tornar cap a la "Casa de Fusta".

Son 13,8 km de recorregut total per donar la volta a "l'Encanyissada". Sense desnivell i totalment pla. Es pot fer a peu, en bicicleta i a cavall.

Recorregut fantàstic que ajuda a tenir un contacte proper amb el Delta de l'Ebre.

Duració:

2 hores caminant a ritme tranquil.

Nens

Sense problemes.

Animals

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *