• Menu

Escapada de Núria a Coll de Carançà

Accès

S’accedeix a Núria amb el cremallera que surt de Ribes de Freser.

Vall de Núria
Girona (Espanya)

Aquesta travessa és un tram d'una de les excursions més clàssiques de Catalunya: de Núria a Ulldeter. De fet, jo havia de fer el tram sencer; però per mala predicció meteorològica, vaig decidir fer de Núria a Coll de Carançà i tornar.

Vaig dormir a l'hotel "Els Caçadors" de Ribes de Freser. Ben aviat pel matí, vaig agafar el cremallera de Núria des de Ribes de Freser fins a l'estació de muntanya Vall de Núria, passant per Queralbs.

Sortint de Núria, s'ha d'agafar el camí que puja per la dreta, el de la vall de les Molleres. Està indicat i no té pèrdua. El camí segueix paral.lel al transcurs del torrent. De fet, arriba un moment en el que s'ha de creuar per un petit pont i continuar pel camí de l'altre banda del riu. Una mica més amunt s'ha de seguir per la dreta en direcció Coll de Noucreus. Les vaques estan per tot arreu donant un caire encara més romàntic al paisatge. La pujada cada cop és més accentuada. Núria ja està força lluny i el pic no sembla que estigui gaire a prop!

Arriba un moment en que hi ha dues opcions:

• Continuar pel caminet, que es desvia una mica cap a la dreta donant més volta, però és més fàcil.
  • Pujar muntanya a través sense seguir cap camí. S'han de creuar una tartera i una gelera. És directe, però molt més dur.

Jo vaig escollir la última opció i, la veritat, és que l'últim tram va costar una miqueta.

El Coll de Noucreus impressiona molt. Son nou creus repartides pel cim amb banderes i robes lligades. El silenci és immens. A una banda, s'aprecia el camí recorregut que porta fins a Núria. A l'altre, un seguit de muntanyes esquitxades per llacs deixen bocabadat a tots el que arriba a dalt. El pic de l'Infern, a l'esquerra, s'imposa majestuós.

Seguir per la carena fins arribar al Coll de Carança. Aquest trosset forma part del famós GR-11, sender que creua els Pirineus de banda a banda. Les vistes son meravelloses. Els estanys Negre i Blau es deixen veure per l'esquerra.

Just abans d'arribar al Coll de la Vaca, ja dono mitja volta per tornar a Núria.

És una travessa preciosa sense possibilitat de pèrdua. Està perfectament indicada i té unes vistes sensacionals.

Si es fa l'excursió sencera (de Núria a Ulldeter), l'hotel "La Coma" dona la oportunitat de venir a buscar-te al refugi i apropar-te a l'hotel per passar la nit. L'endemà et torna al hotel "Els Caçadors" de Ribes de Freser que és on s'ha deixat el cotxe la nit anterior.

Molta pena que les prediccions meteorològiques no fossin bones. Em queda pendent fer la ruta sencera.

Duració:

6 hores caminant a ritme tranquil.

Vistes
Nens

L'excursió és de nivell mig i amb algun tram dur.

Animals

Sense problemes.

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *