• Menu

Escapada La Fageda d’en Jordà

Accès

A la carretera que va d’Olot a Santa Pau, hi ha un cartell que senyala l’aparcament de La Fageda “Can Serra”.

Allà podeu deixar el cotxe, pagar l’entrada de 4€ (per col·laborar en la conservació de la reserva natural) i començar la ruta a peu que està perfectament indicada.

Olot
Girona (Espanya)

La Fageda d'en Jordà és coneguda per quasi tots els catalans. Molts hi hem anat de petits d'excursió amb l'escola, altres ho ha fet de més grans ja amb els seus fills. Tots els que l'hem viscuda diem el mateix: és especial.

És un dels boscs de faigs més gran d'Europa. Està ubicat dins del parc natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa i és tal el seu encant que ha estat i continua sent motiu pictòric de molts artistes.

Tothom recomana fer la visita durant la tardor. Diuen que el color de les fulles agafa el seu màxim esplendor en aquesta època de l'any. Jo afegiria una altre recomanació: aneu-hi un dia laborable. La facilitat d'accés i de l'excursió en sí fan que sigui un lloc bastant freqüentat.

Hi ha un recorregut bastant ben indicat que surt del mateix pàrquing "Can Serra". A la porta del centre d'informació surt un caminet senyalitzat amb un rombe de color vermell que creua per sota de la carretera. Just sortir del túnel, ja s'entra a la Fageda. No feu cas a la variant que hi ha a la dreta senyalitzada amb el número 2 (si no recordo malament, és la ruta blava: "Sender Joan Maragall"). Continuar pel camí de l'esquerra (camí principal), avançar per les escales de fusta i per les corbes fins l'interior del bosc. El que el fa tan especial és que està format sobre el corrent de lava que va fluir del volcà Croscat. De fet, és una de les poques fagedes que està a 500 metres d'alçada (normalment, acostumen a estar als 800 metres). Continuar durant 15 minuts, aproximadament, fins la carretera. Girant a la dreta, s'arriba a la cooperativa.

Tots l'hem de veure, al menys, un cop a la vida.

Duració:

La Fageda es pot visitar en un matí.

Nens

Sense problemes.

Animals

Deixa una resposta

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *